Wednesday, February 4, 2009

Corat-coret Reunion - Atas permintaan ramai ...

Satu pertanyaan: Mana cerita Alin dan Ayue?

Emm, rupanya saya terlupakan mereka - ini kerana kisah mereka sudah saya 'abadikan' di blog lain. Mereka special di hati saya (woot* woot*) ... Tapi tak mengapa ... saya ceritakan juga di sini ...


Kalau kamu sudah lupa siapa Rohayue Rahmat AKA Ayue itu, tataplah wajahnya di sebelah. Saya pasti kamu tak lupa tahi lalat di dagunya itu, kan?

Budak LAW dari Rembau. Yang membuatkan orang paling ingat mengenai Ayue, adalah sebab dia boleh bercakap cina. Dah dia sekolah cina, mestilah dia tahu cakap cina. Tu pun nak heran ke? Apa la..

Dia ini selamba dan kadang-kadang blur. Tapi, saya rasa dia orang yang selalu beruntung. Kenapa? Tungguuuu .. saya akan ceritakan di siri Friend and Foe.

Ayue sudah berkahwin dengan seseorang dari Kedah. Dan, Ayue sekarang bekerja sebagai disimbursement manager di sebuah bank - HSB*C* ... Dinner itu memang seronok, tapi berembun selepas dinner dengan Ayue lagi seronok. Banyak yang kami umpatkan pasal kamu semua ... oh, sungguh syiokk!

Saya sentiasa mendoakan agar Ayue sentiasa bahagia di samping sayangnya, Jit, yang sungguh cool, sporting dan crazyyy itu! I love you too, Jit! opps ...!! peace!


Ini Roslinda AKA dak Linda dari Melake. Budak LAW. Sekolah dengan YDPA Kepet tu. Hampir-hampir kami jodohkan dia dengan Kepet dulu ... hahaha.

Sebabkan dak Linda ni, saya sanggup memandu all the way dari Terengganu, ikut KL, sampai ke Melaka (sebenarnya haku tak tau jalan ikut Muazzam tu .. huhu) ... dan menghantarnya semula ke Melaka hanya untuk perihal reunion tu ... See, how special she is to me ... (pstt... sebenarnya saya mencari navigator sebab saya tak lulus sangat nak cari jalan di KL tu)

Ada banyak benda yang saya mahu katakan mengenai dak Linda ni, tapi saya KIV kan juga untuk siri Friend and Foe tu ... di sana nanti akan ada cerita eksklusif yang tidak pernah kamu baca di mana-mana pun yang patut kamu tahu mengenai dak Linda ni ...

Dak Linda adalah seorang peguam (mak mentua mesti bangga dapat menantu loyer ni) ... di mana? Di Melake le hawauuu ... heeee.

Semoga sedikit paparan ini akan menjawab segala persoalan yang timbul hasil daripada curiosity kamu itu.

Dan, untuk Mak Siti - kenapa Lina dan Norin tak datang walaupun dulu kami seperti belangkas berkepit ke sana kemari -- well Mak Siti ... time and people change ... ada komitmen yang perlu diselesaikan. After all, that's life ... berubah status, berubah cara hidup ... apa pun, life must goes on ... [ayat poyo tak ingat ... hahaha] ... Lina tak datang sebab hubby dia ada dinner juga. Norin? Hmmm ... susah nak cakap ... dia jauh sangat .. Penang nu ... if you want her number ... dial 014-244-tekan, tekan, tak dapat, dapat ... (apo kes lawak camni?) ... seriously, email me ...

OKlah, saya harap beban sejuta umat yang saya tanggung menjadi blogger tegar untuk reunion ini sudah terlunas. Kalau kamu rasa tak puas, hanya ini yang saya boleh katakan:

"Sapa suruh tak mai ...?"

Wassalam.

Pecah kaca, pecah gelas,
Sudah baca, harap ulas ...

2 comments:

Zaidi Al-Kashafi said...

Eh, Rohayue Rahmat AKA Ayue ke? Laaaa hai, aku ingat Emelda Rosmila (pakai tudung)tadi.

Pijat-Pijat said...

Kasyaf:
huhu ...