Sunday, February 1, 2009

Corat-coret Reunion: Boys always be boys ...

OK, ini sequel cerita reunion itu. Kali ini saya asingkan cerita budak lelaki dan budak perempuan. Sequel kali ni specially for all the boys. Err, you can read the title, don't you?

Ini sebahagian budak lelaki yang hadir ke reunion tersebut. Oleh kerana gambar ini diambil setelah ramai yang pulang, maka hanya inilah yang tertinggal. Yang perempuan seorang di tepi sekali tu terpaksa masuk ke dalam gambar kerana suaminya mengalami obsessive compulsive attention over his wife disorder .. hahaha.

Mari saya refreshkan memory kamu ya .. saya memang suka buat begini walaupun saya dah lakukan pada entri yang lalu ... guess old habit dies hard.

Back (L-R):
Suhaimi (Amy ... ahahaha), Hasnizal (Longkai), Mohd Shahir dan Mohd Rizal (Ijai).

Front (L-R):
Sharina, Chef Ismail, Mohd Syahril (Suler) dan Rozaimi (Kepet)


Dan, ini ada anekdot mengeni mereka semua ... tersalah kata, tertambah info, termengata -- semua itu memang disengajakan ... no apologies offer. Hahahaha ... Tunggu hari raya saja, ya?


Ha, nampak keceriaan di wajah mereka? Senyuman mereka memang tidak berubah ... walaupun the degree of their mischievious grins tu kurang ...

Dari kiri - Ijai, Suler, Kamil, Lan (terlindung sikit), dan Che Mat ... hoyeh.

Suler dan Ijai memang datang melenggang tanpa anak bini. Bujang 3, kata diaorang. Keji betul. Saya tak banyak cerita dengan Suler ni sebab saya tak berapa 'klik' dengan dia. Dia kan ex-scorpion, and I never like those scorpions then. Sekarang ni tak de le tak suka ... Bila saya nak balik, dia kata dia mintak maaf. Saya OK je, tapi tertanya juga, maaf untuk apa? Hmmm ...

Ijai pulak seperti biasa - besar, teguh dan peramah ... hahaha ... cam iklan insuran pulak motonya. Never change. Ada cerita lama yang terbit di antara sisters bila kami nampak Ijai - tapi tak boleh nak share di sini. Kira ala-ala cerita makan hati dan segala organ dalaman la juga ... Ibarat nyanyian Puan Seri Saloma ..

Asal kapas jadi benang, dari benang dibuat baju
Barang lepas jangan kenang, sudah jadi orang baru ... mengapa dirindu ... huhu ...

Nota:
Lain kali kalau ada kuch-kuch, jangan pendam sendiri, kan dah melepas ... tapi tu lah, menjadi remaja terkadang pertimbangan kerap tidak rasional. Maka, apa yang berlaku tu, jadikanlah pedoman ... nasihatkan anak-anak kamu begitu - pesanan ala-ala lindungan Ka'abah, ok.

Kamil datang dengan isteri - Arisha Khana ... sound familiar? Memang le ... Kamil sekarang adalah adik ipar Affrosh Khana (Loh) yang muka ala-ala Sofea Jane tu. Anak mereka dah dua - lelaki - Syamil dan .... lupa pula nama si kenit yang lasak tu. Kami bergossip mengatakan Kamil makin hensem dengan senyumannya. Malah, ada yang rasa menyesal sebab tak cuba mengurat Kamil di awal kemunculannya dahulu .. ahahaha ... Oh ya, masa mula-mula sampai kat UIA-KUSZA dulu, Kamil menjadi bualan kerana muka dia kan ala-ala Yanz 4U2C tu ... Tapi memang makan hati la antara kami yang tengok Kamil malam tu. The damage has been done ... huhu.

Ralit melihat Kamil dan senyumannya, tak tertanya pula apa kerja Kamil. Tapi, kalau ikut info dari Suri, Kamil adalah seorang PTD, attach dengan kementerian mana, tak tahu le. Memang sesuai jadi PTD ... senyumnya manis. Ohhhh ...!

Che Mat juga datang dengan isteri tersayang. Ingatkan Che Su (huhu) ... tapi orang lain. Che Mat ... peace!! Hehehe.

Tanya punya tanya, rupanya isteri Che Mat budak ECONS UIA dan kawan sekolah Azma Ja'a tu ... what a small world. Kawan sekolah rendah Che Mat ... bertemu kemudian dan terus kahwin. Nak kata childhood sweetheart pun, OK kot ... kamu tanyalah CHe Mat tu sendiri ... Che Mat dah ada seorang anak perempuan - sangat comel. Muka ala-ala kacukan gitu (jangan jadi poyo dengan mengatakan dia kacukan Che Mat dan isterinya. Tak sesuwai, okay...). Gembira dia bermain dengan anak lelaki Kamil. Boleh berbesan tu ... plan betul-betul.

Che Mat sekarang adalah seorang guru di Melaka. Riuh dia berpesan kepada kami sekiranya sampai ke Melaka, call lah dia. Pesanan yang lurus tanpa ada niat apa-apa, tapi mempunyai natijah yang sedikit destructive. Nak call laki orang? Hahaha ... opsss!

Lagi riuh bila Che Mat dapat tahu Ikin juga mengajar di Melaka, dan Alin pernah nampak orang seperti Che Mat di Tesco Melaka -- Che Mat confirmkan, itu memang dia, kerana dia selalu membeli belah di sana (Che Mat, stop shopping there. Tesco is one of the Jewish supporters!). Oh Che Mat yang kami kenali ... tidak banyak berubah. Tulus dan ikhlas dan lurus saja. We love you Che Mat ... :p


Itu kelihatannya Kepet sedang 'memesrai' Fathi Aziz AKA Wayne. Perkara pertama yang kami notice pasal Wayne adalah keadaan matanya yang makin mengecil kerana cheek bone dia makin tinggi. Pakai shading apa ya? Hahaha ...

Saya tak tertegur si Wayne tu. Tak tahu kenapa. Mungkin, datang-datang, terus dia join meja brothers yang lain, atau sememangnya saya malu dengan dia? Segalanya berkemungkinan. Saya tak pernah bercakap dengan si Wayne ni masa kat KUSZA dulu, tapi saya selalu kelakar bila dia sebut nama dia: Fathi Aziz Abu Bakor ... dan apabila sesekali dia mengeluarkan pandangan dalam kelas, sudah boleh ditebak political orientationnya yang banyak menyokong ayahnya - Datuk Abu Bakor Chik (ye ke ni bapaknya? Hantam sajalah). Status Wayne - tak berapa pasti.


Itu pulak Mejar Hisham dan Longkai. Makin awet pula muka keduanya.

Hisham, seperti yang diketahui adalah seorang pegawai tentera yang berpengkalan di Kuantan sekarang. Menurut Hisham, tak lama lagi dia akan ke Lebanon untuk peace-keeping mission under the UN. Bravo ... bravo! Bila melihat Hisham, saya andaikan, sekiranya ada seorang kawan kita yang hadir tu datang pada malam itu, mau makan hati dibuatnya kerana kawan kita itu separuh maut tergilakan Hisham satu ketika dulu. Cinta kilat masa kampus ...

Kenapa dia suka Hisham? -- Dia kata, walaupun Hisham rendah pada ukuran lelaki Melayu yang normal, Hisham tampak gagah .. menepati frasa dark, handsome but minus the tall part ... hahaha ... He so man, man!

Longkai masih seperti Longkai - tall and tall. Sedikit berisi dan nampaklah semua features yang dulu tersembunyi di sebalik tulang belulangnya ... Saya tak berbual banyak dengan dia melainkan sewaktu menyuruh dia mengambil gambar kami semua. Dia tu macam camera tripod sahaja kerana adjustment kamera kami adalah di paras level yang berbeza. Mentang-mentanglah lampai semacam saja.

"Eh, Longkai tu dah kawin ke?"

"Ntah, tapi tadi dia kata dia dah ada anak. Takkan ada anak tanpa kawin?"

"Tadi tak nak tanya betul-betul. Sekarang ni sibuk pulak."

"Tak pe, kalau dah kawin pun tak ralat sangat, sebab kita dengan dia, duduk dan berdiri tak sama tinggi."

"Hahahahahahahahahahahahahahaha ..."


Shamsul Ismail dan Suhaimi Rebu. Kedua-duanya ex-UIA-KUSZA, cuma seorang dapat title 'ex' tu lebih awal kerana dia surrender terlebih awal.

Suhaimi Rebu, atau dikenali sebagai Rebu (apahal nama bapa dia lebih glamer dari dia ni?), adalah seorang ustaz (?) hari ini - satu character yang sangat sinonim dengan beliau dari dulu sampai sekarang. Khabarnya dia attach dengan Pejabat Mufti Kerajaan Negeri Johor.

Terpegun sekejap bila tengok si Rebu first time di dinner itu setelah 8 tahun. Makin sihat dan bulat, dan pipinya looking luminicent and radiant! Hahaha ... ni pun ikut resepi Wak Toyo juga ke - tempe and tempe forever? Kepet kata Botox. Tapi, memang penampilan Rebu suit the description of someone working with Mufti office (whatever does it mean ... hahaha).

Shamsul itu, seperti itu jugalah dia ... 3S saja ... sabar, senyap dan seyum sokmo! Untung Nisak dapat dia. Very complimenting each other. Tokey bakery cum tokey computer cum tokey macam-macamlah ... multitasking and multitalented couple ni. Kudos for both of you. Sham dan Nisa mempunyai empat orang anak dara - termasuk sepasang kembar. Semoga berbahagia selamanya.

Eh, mana cerita YDPA, Musyai dan Shahir tu? Hampir terlupa saya!

Shahir pun antara orang yang saya tidak pernah bercakap lantaran tiada berurusan dengannya sedari di KUSZA hinggalah ke malam dinner tu. Dan tak banyak cerita dia yang saya tahu ... cumanya ada seseorang membuat remark pada malam tu ... "Kalaulah aku tahu taste si Shahir tu blonde girl, mesti aku dah pulun awal-awal lagi ..." heh!

Musyai tu sebenarnya saya rasa agak pelik kerana masa belajar, kami tak pernah bercakap. Tapi, akhir-akhir ini makin ramah pula. Saya tetap OK dengan dia, mungkin bila dah makin berumur ni, kita makin berubah dan OK dengan kawan-kawan kita, kan? Sudah berani mengusik-usik ... kita kan kawan-kawan?

Lastly, Kepet the YDPA ... yang telah berusaha merealisasikan pertemuan pertama kita ni. Tak sangka beliau sekarisma begini. Walaupun kita saling berkutuk-kutukkan di blog dan emel, tapi saya masih malu-malu dengan dia (haaaaaa) ... Dia datang seorang tanpa isteri dan anak-anak. Remark pertama Kepet bila nampak saya - "Fisha, aku dah cakap banyak dah dengan Ikin tu ..." dan Ikin pula masih dibendung rasa kehairanan kenapa Kepet macam banyak tahu ceritanya. Saya suruh saja dia baca blog ni untuk tahu kenapa begitu ...

Hah ... selesai tanggungjawab nan satu ni. Tinggal satu lagi entri. Walaupun banyak yang nak ditulis, tapi saya rasa tak perlulah semuanya perlu diucapkan. Walau dalam nada bergurau, saya tak pasti setakat mana keterbukaan kamu semua mengenai perkara-perkara tersebut.

Bila berkawan, harusnya ada batasan yang perlu difahami. Umpama unwritten and silence policy, apa yang kita rasa orang OK dengan kita, kita buat, apa yang tak OK, kita elak. Moga-moga, persahabatan kita akan kekal seperti yang kita niatkan bila kali pertama kita decide kita nak berkawan dengan kawan kita itu.

BFF & FRANCE ... (kalau tak tahu apa maksud acronym ni, pergi tanya anak-anak atau adik-adik kamu yang masih bersekolah itu).

37 comments:

shariza said...

Fisha:

Rasanya BFF tu Be Friend Forever kan. coz ada sorang ni beli satu kereta maintain guna plet BFF. and this kereta kawan2 baik dia boleh pakai anytime. Nampak gaya bukan hanya budak2 org tua pun guna BFF tu.

Rozaimi Bin Mohd Said said...

Bravo Fisha...

Kenapa Sharina ada dalam gambar pertama? Bak kata suler, "di bawah ketiak isteri"...hehehe

Suler mintak maaf pasal kena marah dalam email kot? hehehe

Tentang Si Wayne ni, di masih single and mingle...so, fisha, komen kau pasal longkai "Tak pe, kalau dah kawin pun tak ralat sangat, sebab kita dengan dia, duduk dan berdiri tak sama tinggi", macam mana pulak dengan Wayne? Bukan setakat korang berdua single mingle, malah kalau duduk dan berdiri pun sama rendah...hahaha...kau nak aku mulakan ke?

Satu yang aku perasan pasal Hisham, dia memang minat kat pompuan yang lebih tinggi dari dia...tak tahulah pulak kalau dia poyokan di tom cruise ngan kidman...semoga Hisham selamat pergi ke Lubnan, selamat bertugas di Lubnan dan selamat balik ke Malaysia.

Longkai dah kawin dengan isteri dia, setakat ni dia ada anak tekak aje...nak buat macam mana, dia kerja siang, wife dia selalu kena shift malam...tak paham??? Lu pikirlah sendiri!!!

Pijat-Pijat said...

Eija:
BFF - Best Friend Forever ...

Pijat-Pijat said...

Kepet:
Amboih ... nak jadi broker plak dia ... tak pe time kasih je la offer yang suci murni tu ...

Aku tak komen Wayne sbb aku tak 'mingle' dgn dia walau dia 'single' ... haha.

Pasal awek longkai tu ... malas aku nak fikir sendiri.

ustazshafiee said...

kepet:
bila pulak si wyane tu single? ke aku salah baca posting.. jap2.. aku nak baca sekali lagi..

Anonymous said...

wayne masih single.. betul ke? Takkan takde perempuan tersangkut dengan anak ustaz aziz ni ....

Ke wayne yg jual mahal....bunyi macam tak logik la pulok....

Rozaimi Bin Mohd Said said...

kenapa??? wayne dah kawin ke? biar betul!!!

Pijat-Pijat said...

Suri + Pie + Kepet:
Hoi, pi la call dia ... tak payah dok meneka dalam kesamaran macam ni ...

Rozaimi Bin Mohd Said said...

kau lah tolong tanyakan...hehehe

Pijat-Pijat said...

Amboi, amboi, amboi.

Aku tak dak kena mengena dalam ini cerita!!!!

Anonymous said...

Apa pasal lak korang ni susah sgt nak tepon si wayne tuh?...

Ni ha, pesanan Huzairi, dia kirim salam kat sume kawan2...mlm minggu baru ni aku n kabu gi minum ngan dia, kebetulan lak dia ada kurus kat PJ...

shariza said...

Fisha:

Ihik,ihik kurang "st" la.

Anonymous said...

kepet,

si saril tu single / married?
ijai keje mana?

Anonymous said...

kepet,

cadangan ko match kan fisha n wayne tu macam ngam lak kan..dia single yer..saper lagi brothers yg still single ekk??

Anonymous said...

Udah2 ler tu nak matchkan fisha ngan wayne tuh...aku dpt maklumat dari sumber yg boleh dipercayai si wayne tuh dh berpunye, ie dh kahwin dah... toksah lah usik si fisha tu lagi...kihkihkih

Rozaimi Bin Mohd Said said...

dah kawin...ijai keje apa, aku tak tau...yang aku tau ofis dia kat semarak

Anonymous said...

Ayue: brothers yg single n mingle lagi, aku tak pasti...tapi yg single dan nak mengakhiri zaman singlenye bulan ni, aku tahu...HALIM Kedah....

Anonymous said...

Kepet ...

Ijai tuh skang keje ngan FELDA..training unit kalau tak silap aku....

Pijat-Pijat said...

Anonymous @ February 4, 2009 11:20 PM:

"kepet,si saril tu single / married? ijai keje mana?"

Kepet, sila jawab.

Pijat-Pijat said...

Ayue:
Bedebah dan durjana sungguh statement itu! Menyesal aku declare kau special di hatiku ... aku nak tarik balik semua tu!

Pijat-Pijat said...

Nonie:
Bagus Noni ... aku sayang kau sekarang!

Apa! Halim nak dah nak kawen???

Ohhhhh ..... ya .. ya ... sila gossip ..huhu

Rozaimi Bin Mohd Said said...

bangunlah dari lena mu wahai si fisha...kan aku dah jawab soalan tu...

Pijat-Pijat said...

Kepet + Buyie:

Case closed - IJAI kerja. FELDA.

Nexttttt ....

Pijat-Pijat said...

Kepet:

Ala, kasi can la ... baru ni aku masuk opis .. kelas x berenti dr pagi tadi ...

Kau, aku takde, menjadi2 ye?

Biase nih!

Anonymous said...

Awat fisha..mcm terkejut jer dengar halim nak kahwin dah....hehehe..

Dia dpt org kedah gak...kira se"kg' pening lalat la...family arrange...

Pijat-Pijat said...

nonie:
Saja nak pancing traffik dgn buat statement mcm tu ... hahaha ...

Aku nak cari org kedah jugak .. tp x dpt2 lagi ... isy!

Unknown said...

Org Kedah ya....molek bebenor la tu Pichot hang specifykan ciri2 pojaan hati hang tu!! Pepandai la kitorang nanti ...tak gitu Ayue n Nonie! Ahakkss

Rozaimi Bin Mohd Said said...

org ganu guane pulok pisha? mu nok letok celoh mane?

Anonymous said...

oo..Halim dah nak kawin.....aku pikir2 balik...ramai gak org yg aku tak penah bercakap terutamanya brothers masa study dulu.Halim pun di antaranya..

ala, fisha..meh la kawan ngan aku balik..hehe.ok la ..

aku rasa macam dah lama jer tak gi T'Ganu..

fisha,

yg dlm chat box ko tu guna nickname "ct" tu..mak siti ker?apa citer dia yer..

Pijat-Pijat said...

shana said...
"Org Kedah ya....molek bebenor la tu Pichot"

Ciss ... bias. Mentangkan laki hang org kedah, semua nya elok la ye?

Hmmm ...
orang kedah , semua mudah.
orang perlis, semua beres.
orang ganu, banyak yg x tentu.
orang pahang, kadang2 senang.

Pijat-Pijat said...

Kepet:
"org ganu guane pulok pisha? mu nok letok celoh mane?"

org ganu mana pulak? Letok le celah ponggong unta pun bleh ...

Pijat-Pijat said...

Ayue:
OK, kita kawan balik.

Kau x penah ckp dgn Halim? Haaaa? Mana mungkin?

Ye, CT tu Mak Siti - she just confirmed kat shoutbox tu ... dia praktis la kot ...

CT, if you around, please reply this comment immediately!

Ayue so curious about you. Do't let her down.

Unknown said...

fisha:

org ganu mana pulak? Letok le celah ponggong unta pun bleh ...

HAHAHAHHH !!! Sakit puyut den golak..

Anonymous said...

Ayue...

Ya ayue, CT yang Siti Asiah...Tu hah, nonie dah tlg jawapkan. skrg kat USJ.Baru je praktis.Ada twin daughter- bulan 5 ni masuk 3 thn...cam nisak.Pernah cari Ayue kat MS..sbb masih ada nama kat letterhead, rupa2nya dah blah...

shariza said...

ct:

Ada twin ke. untungnye. can't imagine ct yg kecik genit masa pregnant si twin ni.

Anonymous said...

Alhamdulillah rasanya nisa' pun ada twin gak

Anonymous said...

to CT,

yer la ct, after 6 months baru Manjit Singh buangkan nama kita..kene minatk royalti tu

ct baru praktis..?? sebelum ni full time housewife ker?